14 maja 2015

Gzik z młodymi ziemniakami

Gzik z młodymi ziemniakami,
czyli klasyk kuchni wielkopolskiej.


Kiedy zamieszkałam w Poznaniu kilka lat temu i pierwszy raz spróbowałam byłam pod wrażeniem. Gzik z pyrami robi się szybko, a danie jest pyszne. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje
  • 250 g twarogu półtłustego
  • 1 cebula
  • 4 łyżki posiekanego szczypiorku
  • 5 łyżek jogurtu naturalnego*
  • pieprz
  • sól
Dodatkowo:
  • młode ziemniaki 
* oryginalne daję się do gziku śmietanę, ale ja wolę wersje light z jogurtem:)

Na początku młode ziemniaki gotowałam w osolonej wodzie do miękkości. W między czasie, w miseczce rozdrobniłam twaróg dodałam cebulę pokrojoną w kostkę, szczypiorek oraz jogurt naturalny. Gzik doprawiłam świeżo zmielonym pieprzem i solą. Całość wymieszałam. Do gzika można dodać też rzodkiewkę. Gzik podałam z młodymi ziemniakami. Smacznego!

2 komentarze: