29 maja 2015

Czekoladowa tarta z truskawkami

Czekoladowa tarta z truskawkami,
czyli pyszny mocno czekoladowy deser.


Przepis na tą pyszną czekoladową tartę z truskawkami znam z bloga Moje Wypieki. Połączenie czekoladowego spodu z kremem budyniowym czekoladowym i truskawkami to deser idealny. Polecam!
 

Potrzebne składniki:

Spód czekoladowy:
  • 160 g mąki pszennej
  • 100 g masła
  • 30 g kakao
  • 60 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • szczypta soli
Krem budyniowy czekoladowy:
  • 300 ml mleka
  • 20 g maki pszennej
  • 20 g mąki ziemniaczanej
  • 75 g cukru pudru
  • 3 żółtka 
  • 90 g gorzkiej czekolady
Dodatkowo:
  • 700 g truskawek

 Na początku, zrobiłam ciasto z wymieszania mąki pszennej, cukru pudru, kakao oraz zimnego masła w kawałkach i jajka z szczyptą soli. Ciasto wyrabiałam tak długo aż wszystkie składniki się ze sobą połączyły. Ciasto zawinęłam w folię spożywczą i włożyłam do lodówki na godzinę . Po tym czasie formę prostokątną o wymiarach 35 cm na 11 cm wysmarowałam masłem. Ciasto wyjęłam z foli i umieściłam je miedzy dwoma płatami papieru do pieczenia i rozwałkowałam na prostokąt większy w wszystkich stron po około 2 cm niż forma. Ciasto umieściłam w formię, dociskając dobrze boki. Nadmiar ciasta ścięłam. Dno podziurkowałam widelcem i ciasto w formie włożyłam na 1/2 h do lodówki. W między czasie nagrzałam piekarnik na 190 stopni . Formę z ciastem wyłożyłam folią aluminiową i dno zasypałam fasolą. Ciasto piekłam 10 minut, następnie wyjęłam folię aluminiową z fasolą i piekłam ciasto kolejne 25 minut. Ciasto pozostawiłam do całkowitego wystudzenia.
Następnie,  zrobiłam krem budyniowy. Zagotowałam mleko i odstawiłam z palnika. Żółtka utarłam z cukrem pudrem do białości za pomocą miksera z końcówką do ubijania białek. Do masy dodawałam małymi partiami mąki, cały czas miksując. Powstałą  pastę dodałam do zagotowanego mleka i postawiłam całość na palnik, cały czas mieszając drewnianą łyżką, aby nie było grudek. Kiedy masa zaczyna się gotować i zgęstniała zdjęłam z palnika i dodałam czekoladę w kawałkach. Mieszałam aż czekolada się rozpuściła i połączyła z masą. Jeszcze ciepłą masę budyniową wylałam na zimny spód tarty. Na kremie budyniowym ułożyłam truskawki, które wcześniej odszypułkowanych  i umyłam.
Tartę włożyłam do lodówki. Smacznego!

2 komentarze:

  1. wreszcie pogoda więc truskawki będą miały ten wyjątkowo słodki smak! Może zdążę przygotować taką wspaniałą tartę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, truskawki już smakują jak trzeba:) Pozdrawiam!

      Usuń