11 maja 2015

Leniwe

Leniwe,  
czyli kopytka 
z białym serem na słodko.


Leniwe, czyli Kopytka z białym serem na słodko to jedno z moich ulubionych dań z dzieciństwa. Polecam!

Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje.
  • 300 g ziemniaków
  • 150 g sera białego półtłustego
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • sól
Dodatkowo:
  • masło
  • cukier
  • cynamon
Na początku, ziemniaki obrałam i ugotowałam w osolonej wodzie. Kiedy były już miękkie, odcedziłam wodę i ubiłam je tłuczkiem do ziemniaków i zostawiłam do ostygnięcia. Do zimnych ziemniaków dodałam ser biały i ubiłam wszytko tłuczkiem do ziemniaków jeszcze raz, dodałam jajko, mąkę i szczyptę soli. Wszystkie składniki wymieszałam ze sobą, aż stworzyły ciasto ( jeśli ciasto klei się do palców, należy dodać mąki) . Ciasto podzieliłam na dwie części, z każdej ukształtowałam wałek ciasta na stolnicy posypanej mąką. Ostrym nożem pokroiłam walki ciasta po skosie tworząc kopytka. We wrzącej osolonej wodzie gotowałam kopytka 1 minute od czasu wypłynięcia. Gotowe kopytka posypałam cukrem i cynamonem oraz polałam roztopionym masłem. Smacznego!

2 komentarze: