19 maja 2015

Orientalny krem z marchewek

Orientalny krem z marchewek,
czyli dietetycznie i aromatycznie.


Inspiracją do zrobienia tej zupy-krem z marchewek był przepis Anni Lewandowskiej. W mojej wersji przepis na ten pyszny Orientalny krem z marchewek przedstawiam Wam poniżej. Smacznego!

Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję
  • 150 g młodych marchewek
  • 1 papryczka chili
  • 1 cebula
  • 2 cm świeżego imbiru
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/2 łyżeczki bazylii
  • 1/2 łyżeczki soli
  • ziarna z 1 kardamonu
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 łyżki pestek dyni
  • 0,5 l bulionu
  • oliwa z oliwek
Na początku, cebulę, papryczkę chili, oraz imbir pokroiłam w drobną kostkę. Marchewki obrałam i pokroiłam w plastry 1 cm. W garnku rozgrzałam oliwę z oliwek i dodałam cebulę, papryczkę chili i imbir, podsmażyłam około 3 minut. Do garnka dodałam przyprawy: kmin rzymski, kurkumę, sól, kardamon i bazylie. Mieszając smażyłam 2 minuty. Dodałam marchewki wymieszałam i całość smażyłam kolejne 3 minuty. Do garnka dodałam bulion i całość gotowałam około 25 minut, aż marchewki zmiękły. Na koniec zupę zmiksowałam blenderem otrzymując krem z marchwi. Do kremu dodałam sok z cytryny i wymieszałam. Orientalny krem z marchwi podałam z prażonymi pestkami dyni. Smacznego!


Polecam Wam też obecny już na blogu przepis na Krem z marchwi i pomarańczy oraz imbiru:)

2 komentarze: