4 maja 2015

Sałatka z ośmiornicą i młodymi ziemniakami

Sałatka z ośmiornicą i młodymi ziemniakami,
czyli pyszna kolacja w portugalskim stylu.


Sałatka z ośmiornicą i młodymi ziemniakami to szybka i aromatyczna propozycja pachnąca Portugalią. Polecam! 

Potrzebne składniki:
  • 100 g ośmiornicy w oleju
  • 3 młode ziemniaki
  • 1 cebulka dymka
  • szczypiorek
  • natka pietruszki
  • szczypta papryki słodkiej
Sos:
  • 2 łyżki oleju z puszki z ośmiornicami
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego
  • 1 łyżeczka miodu
  • pieprz
  • sól
Na początku młode ziemniaki umyłam i gotowałam w mundurkach 30 minut. Następnie ziemniaki zalałam zimną wodą i obrałam ze skóry i pokroiłam w plastry. Na talerzu ułożyłam warstwę z plastrów ziemniaków, posoliłam lekko. Następnie warstwa z ośmiornic. Całość posypałam cebulą dymką pokrojoną  w cienkie plastry, natką pietruszki oraz szczypiorek. Sałatkę posypałam papryką słodką. Całość polałam sosem winegret, który powstał z wymieszania oleju, octu jabłkowego, miodu oraz pieprzu i soli. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz