8 maja 2015

Placki z kukurydzy

Placki z kukurydzy,
czyli pyszny wegetariański obiad.


Placki z kukurydzy są delikatne i lekko słodkie idealnie się komponują z sosem pomidorowym. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 1 puszka kukurydzy
  • 5 łyżek mąki kukurydzianej
  • 3 łyżki sera topionego Gouda
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki 
  • 1 jajko
  • pieprz
  • olej do smażenia
Sos pomidorowy:
  • 1/2 puszki pomidorów
  • bazylia
  • oregano
  • pieprz
  • sól
Na początku, mąkę kukurydzianą wymieszałam z jajkiem i serkiem topionym oraz przyprawami, czyli słodką papryką i pieprzem. Dodałam odsączoną kukurydzę i wymieszałam. Na rozgrzany olej placki nakładałam łyżką, na średnim ogniu smażyłam z obu stron na lekko rumiany kolor. W miedzy czasie zrobiłam sos z wymieszania blenderem pomidorów z bazylią, oregano oraz pieprzem solą. Sos przed podaniem podgrzałam. Usmażone placki z kukurydzy odsączyłam z tłuszczu na ręcznikach kuchennych. Placki kukurydziane podałam z sosem pomidorowym. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Pycha!!! Fajny, efektywny przepis dla zabieganych lubiących zdrową kuchnię

    OdpowiedzUsuń