12 czerwca 2015

Clafoutis czereśniowe

Clafoutis czereśniowe,
czyli klasyczny deser kuchni  francuskiej.
 
 
Sezon na czereśnie w pełni, dlatego dzisiaj prezentuję Wam przepis na klasyczny deser francuski Clafoutis czereśniowe, czyli czereśnie zapiekane w cieście. Polecam!

 
Potrzebne składniki:
  • 350 g czereśni pozbawionych pestek
  • 100 ml mleka
  • 50 ml śmietanki 30%
  • 1 jajko
  • 40 g mąki pszennej
  • 30 g cukru
  • sól
  • masło do wysmarowania formy
  • cukier puder
  • 2 łyżki płatków migdałów
Na początku, za pomocą miksera wymieszała ze sobą mleko, śmietankę, jajko,
mąkę, cukier i szczyptę soli. Masa ma mieć konsystencję jak ciasto na naleśniki. Formę o wymiarach 23x12 cm wysmarowałam masłem i przelałam do formy masę, dodałam na całej powierzchni czereśnie. Piekłam 45 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni. W między czasie płatki migdałów uprażyłam na patelni. Po 45 minutach płatki migdałów posypałam na deserze i zapiekałam kolejne 5 minut. Clafoutis czereśniowe jest gotowe,  gdy ciasto zbrązowieje. Na koniec ciasto posypałam cukrem pudrem. Tak samo dobrze smakuje na ciepło jak i na zimno. Smacznego!

2 komentarze: