4 czerwca 2015

Pieczony turbot w ziołach

Pieczony turbot w ziołach,
czyli pyszny, aromatyczny obiad.


Turbot to mało znana u nas ryba, a przecież turbot pływa w naszym morzu Bałtyckim. To niezwykle delikatna ryba, wg. mnie najlepsza jaką można spotkać u nas. Dzisiaj proponuję Wam przepis na Pieczonego turbota w ziołach. Polecam!

Potrzebne składniki:
Porcja dla 2 osób
  • 2 filety z turbota ze skórą
  • 4 gałązki tymianku cytrynowego 
  • 2 gałązki  rozmarynu
  • pieprz
  • sól
  • chili
  • oliwa z oliwek
  • sok z cytryny
Na początku ryby umyłam i wysuszyłam ręcznikiem papierowym. Blachę z pieca wyłożyłam papierem do pieczenia. Ułożyłam na papierze filety z turbota skórą do dołu. Filety z góry wysmarowałam oliwą za pomocą pędzelka. Turbota doprawiłam solą, pieprzem świeżo mielonym i szczyptą chili. Na koniec filety pokryłam tymiankiem i rozmarynem drobno posiekanymi i skropiłam sokiem z cytryny. Turboty piekłam 30 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni. pieczonego turbota podałam z pieczonymi ziemniakami. Smacznego!

3 komentarze:

  1. Ooo, turbot to jedna z moich ulubionych ryb, więc z zazdrością spoglądam Ci na talerz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie rozumiem co przepisy na rybé robiá w sekcji wegetarianskiej. Ryba to miéso przeciez.

    OdpowiedzUsuń