2 czerwca 2015

Risotto ze szparagami

Risotto ze szparagami,
czyli klasyczne danie włoskie inaczej.


Sezon na szparagi powoli będzie się kończył, dlatego koniecznie spróbujcie tego Risotto ze szparagami, bo to połączenie idealne. Polecam!

Potrzebne składniki:

Przepis na 1 porcję

  •    75 g ryżu arborio
  •     1 mała cebula
  •     5 cienkich szparagów zielonych
  •     4 cienkie szparagi białe
  •     500 ml bulionu warzywnego
  •     50 ml białego wina wytrawnego
  •     50 g masła
  •     2 łyżki parmezanu
  •     2 łyżki oliwy z oliwek
  •     pieprz
  •     sól
 

Na początku, cebulę pokroiłam w drobną kostkę. Szparagi białe obrałam, a zielonym odcięłam twardą część łodygi. Szparagi umyłam i pokroiłam na 2 cm kawałki. Bulion zagotowałam. Następnie do bulionu wrzuciłam szparagi i gotowałam je 6 minut, dzięki temu bulion nabrał aromatu szparagów. Po tym czasie wyjęłam szparagi i podsmażyłam je 3 minuty na patelni z rozgrzanym 20 g masła i łyżką oliwy. W garnku rozgrzałam 20 g masła i łyżkę oliwy z oliwek, dodałam cebulę. Podsmażałam 3 minuty, aż cebula  się zeszkliła. Następnie dodałam ryż i smażyłam, aż stał się szklisty. Następnie dodałam białe wino wytrawne i gotowałam na dużym ogniu, aż wino znacznie odparowało. Następnie dodałam kolejno po jednej chochli bulionu, za każdym razem czekałam, aż ryż wchłonął bulion, często mieszałam. Ryż gotowałam pod przykryciem na małym ogniu kolejne 10 minut, od czasu do czasu mieszając. Następnie do ryżu dodałam podsmażone szparagi i 10 g masła. Całość doprawiłam solą i pieprzem, wymieszałam i gotowałam na małym ogniu jeszcze 5 minut. Na koniec wyłączyłam palnik i zostawiłam risotto po przykryciem na 3-4 minuty. Risotto ze szparagami podałam posypane parmezanem. Smacznego!



2 komentarze: