24 czerwca 2015

Kluseczki marchewkowe z masłem szałwiowym

Kluseczki marchewkowe z masłem szałwiowym,
czyli fit i aromatyczny obiad.


Kluseczki  marchewkowe z masłem szałwiowym to moja propozycja na dzisiejszy obiad. Kluseczki są lekko słodkie dzięki marchewce, a szałwia doskonale się z nimi komponuje. Inspiracja był dla mnie przepis z KUKBUK . Polecam!

Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje

Kluseczki marchwiowe:
  • 300 g młodej marchewki
  • 150 g mąki pszennej
  • 1 małe jajko
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • pieprz
  • sól
Masło szałwiowe:
  • 50 g masła
  • 1 łyżka oliwy
  • 20 liści szałwii
  • pieprz
  • sól
Na początku, marchewki obrałam i gotowałam około 30 minut, aż były miękkie. Następnie za pomocą blendera zrobiłam z nich puree, pozostawiłam do ostygnięcia. W misce umieściłam puree z marchewki, mąkę, jajko oraz pieprz i sól. Wszystkie składniki wymieszałam ze sobą ( jeśli ciasto się klei za bardzo należy dodać mąki). Na stolnicy posypanej mąką zrobiłam wałki z ciasta, które za pomocą ostrego noża pokroiłam na ukośnie na kluseczki. W dużym garnku zagotowałam wodę, kiedy wrzała, wrzuciłam kluseczki i od czasu jak wypłynęły na wierzch, gotowałam 3 minuty. Gotowe kluseczki umieściłam na talerzu i polałam je odrobiną oliwy, aby się nie sklejały. Na patelni rozgrzałam odrobinę oliwy, dodałam liście szałwii, doprawiłam solą i pieprzem. Kiedy masło się roztopiło, na patelnie dodałam ugotowane kluseczki marchewkowe i smażyłam je po 2 minuty z każdej strony. Kluseczki marchewkowe wyłożyłam na talerz, polałam masłem z szałwią. Polecam!

1 komentarz: