13 czerwca 2015

Krem z pieczonej papryki

Krem z pieczonej papryki,
czyli dietetyczna i aromatyczna zupa.

 
Zupa krem z pieczonej papryki jest nie tylko dietetyczna, ale też bardzo sycąca i do tego ma wyjątkowy smak. Polecam!

 
Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję
  • 1 średnia czerwona papryka
  • 1 pomidor malinowy
  • 1 średnia cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 gałązki tymianku
  • 2 łyżki natki pietruszki
  • 250 ml bulionu
  • pieprz
  • sól
  • jogurt naturalny
  • oliwa z oliwek
Na początku, piec nagrzałam na 200-220 stopni C. Paprykę i cebulę oczyściłam i podzieliłam na 4 części. Pomidora nacięłam na krzyż. Tak przygotowane warzywa umieściłam w piekarniku  na 40 minut, aż skóra papryki będzie przypalona. Po tym czasie wyjęłam gotowe warzywa z pieca i paprykę po bieżącą zimną wodą obrałam ze skóry. Z pomidora też zdjęłam skórę, która sama odchodziła. W garnku rozgrzałam oliwę z oliwek dodałam czosnek, posiekaną natkę pietruszki oraz 2 gałązki tymianku też posiekane, dodałam pieczoną cebulę i czosnek. Smażyłam 3 minuty mieszając. Dodałam pomidora i pieczoną paprykę, smażyłam kolejne 3 minuty. Doprawiłam solą i pieprzem i zalałam bulionem. Zupę gotowałam 20 minut. Na koniec zupę zmiksowałam blenderem na gładki krem. Krem z pieczonej papryki podałam z jogurtem naturalnym i świeżym tymiankiem. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Pysznie u Ciebie, jestem pewna że smakowałby mi Twój kremik :)
    Pozdrawiamy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bulion robiłaś sama czy użyłaś gotowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bulion robiłam sama, ale można też zrobić z kostki, zupa także będzie dobra :)

      Usuń