5 czerwca 2015

Kurczak z truskawkami w sosie balsamicznym

Kurczak z truskawkami w sosie balsamicznym,
czyli sezonowo i dietetycznie.

Kurczak z truskawkami w sosie balsamicznym to pyszny, aromatyczne i dietetyczne danie. Przepis na ten pyszny obiad znam z bloga Kwestia Smaku. Polecam!

Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję
  • 140 g filet z kurczaka
  • 1/3 łyżeczki chili
  • 1 łyżeczka skórki z limonki
  • 1 łyżeczka soku z limonki
  • 5 listków rozmarynu
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • pieprz
  • sól
Sos balsamiczny z truskawkami:
  • 1/2 szklanki truskawek 
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka soku z limonki
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • pieprz
  • sól
Sałatka :
  • garść rukoli 
  • 1/2 mozzarelli
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka soku z limonki
  • 1 łyżeczka miodu
  • pieprz
  • sól
Na początku, kurczaka umyłam i oczyściłam z błonek. Kurczaka zamarynowałam w soku i skórce z limonki i oliwy z oliwek doprawionymi chili, papryką słodką, rozmarynem i solą oraz pieprzem. Kurczaka wstawiłam na 1 h do lodówki. W między czasie truskawki pokroiłam w pół. Sos balsamiczny zrobiłam z połączenia octu balsamicznego, miodu, soku z limonki i oliwy z oliwek, na koniec doprawiłam solą i pieprzem, dodałam truskawki, odstawiłam do lodówki. Po godzinie marynowania kurczaka smażyłam na patelni grillowej z obu stron po 4 minuty, aż uzyskałam charakterystyczne ciemne paski na kurczaku. Zmniejszyłam ogień do minimum i nakryłam kurczaka pokrywką i tak dusiłam kolejne 3 minuty. Kiedy kurczak był gotowy, zwiększyłam ogień i na patelnie dorzuciłam truskawki w sosie balsamicznym. Po 2 minutach wyjęłam kurczaka, a truskawki z sosem gotowałam, aż sos się lekko zredukował i zgęstniał około 3 minut. Kurczaka z truskawkami w sosie balsamicznym podałam z sałatką z rukoli i mozzarelli z sosem winegret, który powstał z wymieszania oliwy z oliwek z sokiem z limonki i miodu. Smacznego!

P.S. Rukola jest z mojego ogródka :) Polecam, bo smakuje zupełnie inaczej niż ta ze sklepu.

2 komentarze:

  1. Przeczytałam sobie składniki i już wiem, że to strzał w dziesiątkę i pyszny obiad.

    OdpowiedzUsuń