17 czerwca 2015

Malinowy chłodnik z ogórkami małosolnymi

Malinowy chłodnik z ogórkami małosolnymi,
czyli danie idealne na lato w pysznej odsłonie.


Malinowy chłodnik z ogórkami małosolnymi jest zdecydowanie najlepszym jaki jadłam, słodycz malin i chrupkość ogórków czynią go wyjątkowo pyszny. Inspiracją do zrobienia tego chłodnika był przepis z KUKBUK. Polecam! 


Potrzebne składniki:
Przepis na 2-3 porcje
  • 2 średnie młode buraczki
  • 50 g malin
  • 5 rzodkiewek
  • 2 średnie ogórki małosole
  • 1/2 pęczka koperku
  • 150 g maślanki
  • 250 g jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki octu jabłkowego
  • 2 łyżki płaskie cukru
  • pieprz
  • sól

Na początku gotowałam umyte buraczki w wodzie z solą i cukrem, około godziny aż były miękkie. Następnie buraki zalałam zimną wodą i obrałam ze skóry. Buraki starłam na dużych oczkach na tarce i odstawiłam do ostygnięcia, jak już były zimne zalałam je octem jabłkowym i odstawiłam. Rzodkiewki i ogórki małosolne starłam na tarce na grubych oczkach. Koperek drobno posiekałam i dodałam do rzodkiewek i ogórków. Cukier rozpuściłam w 1/4 szklanki gorącej wody i gotowałam na patelni, aż woda odparowała i powstał syrop, dodałam maliny, całość gotowałam 3 minuty, w między czasie rozgniotłam maliny widelcem. Gotowe maliny przetarłam przez drobne sitko, aby pozbyć się pestek. Mus z malin dodałam do rzodkiewek, ogórów i kopru. Na koniec dodałam wcześnie przygotowane buraczki oraz maślankę i jogurt naturalny. Całość doprawiłam solą i pieprzem, odstawiłam do lodówki. Malinowy chłodnik z ogórkami małosolnymi podałam z koprem i malinami na wierzchu. Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Można czymś zastąpić ocet jabłkowy? Nie chciałabym kupować butli dla dwóch łyżek malajaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być czerwony ocet winny zamiast octu jabłkowego :)

      Usuń
  2. Aaa! W potrzebnych składnikach brakuje ogórków:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Buraki wrzucić do zimnej wody czy wrzątku?
    Ile do nich dodać soli i cukru?
    malajaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze gotuję wodę, dodaje tyle samo cukru co soli czyli np. na garnek 1,5 l wody daję 1 łyżeczkę soli i 1 łyżeczkę cukru. Kiedy woda wrze dojadę buraki i gotuję, aż są miękkie około 1h. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Jest pyszny!!! malajaa

    OdpowiedzUsuń