21 czerwca 2015

Kotlety z dorsza z sosem jogurtowo-ziołowym

Kotlety z dorsza z sosem jogurtowo-ziołowym,
czyli dietetyczny i pyszny obiad.


Kotlety z dorsza z sosem jogurtowo-ziołowymi to dzisiaj moja propozycja obiadu. Kotleciki są delikatne i aromatyczne, dzięki świeżym ziołom z mojego ogródka na balkonie :) Inspiracją do zrobienia tego dania był przepis z bloga gotowaniecieszy.blox.pl . Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 400 g świeżego filetu z dorsza bez skóry
  • 1 jajko
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 1 łyżka posiekanego koperku
  • 1 łyżka posiekanej kolendry
  • 1 łyżeczka posiekanego tymianku cytrynowego
  • 1 łyżeczka posiekanego rozmarynu
  • pieprz
  • sól


Sos jogurtowo-ziołowy:
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka majonezu
  • 1 łyżka posiekanego koperku
  • 1 łyżeczka posiekanego tymianku cytrynowego
  • pieprz
  • sól

Na początku, filety z dorsza umyłam, wytarłam ręcznikami papierowymi i oczyściłam z ości. Następnie dorsza zmieliłam. Do zmielonego dorsza dodałam jajko, koperek, tymianek cytrynowy, rozmaryn, kolendrę oraz bułkę tartą. Całość wymieszałam i doprawiłam solą i pieprzem. Wilgotnymi dłońmi uformowałam cztery kotlety. Kotlety z dorsza smażyłam na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor. W między, czasie zrobiłam sos jogurtowo-ziołowy, który powstał z wymieszania jogurtu, majonezu ziół i pieprzu oraz soli. Kotlety z dorsza z sosem jogurtowo-ziołowym podałam z młodymi ziemniakami. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Wygląda niebotycznie apetycznie, wprost fantastycznie :) Kotlety rybne są super, chociaż klasycznym klopsikom nie dorównują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Ja lubię chyba bardziej te rybne :) Pozdrawiam!

      Usuń