17 maja 2014

Deser chałwowy z sosem limonkowo-kardamonowym

Deser chałwowy z sosem 
limonkowo-kardamonowym,
czyli niebanalny deser na zimno.


Inspiracją do zrobienia tego deseru był dla mnie blog Talerz pokus tv. Troszkę go zmodyfikowałam i prezentuje Wam dzisiaj. Jeśli lubicie chałwę to na pewno przypadnie Wam do gustu. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje.

  • 100 ml śmietany 30%
  • 100 g chałwy
  • 2 łyżki serka mascarpone
  • 2 łyżeczki cukru-pudru
Sos:
  • 2 łyżki miodu płynnego
  • sok 1/2 limonki
  • skórka z 1/2 limonki
  • 1 małe ziarno zielonego kardamonu 
Na początku, śmietanę z cukrem pudrem ubiłam na sztywno za pomocą blendera. Do śmietany dodałam serek mascarpone i zmiksowałam. Na koniec dodałam pokruszoną chałwę i wszystko wymieszałam łyżką. Wyłożyłam masę do płaskiej miseczki i wstawiałam na 2 h do zamrażalki. W między czasie zrobiłam sos z miodu, soku i skórki z limonki oraz ziarenek z rozkrojonego ziarna kardamonu (jeśli nie przepadacie za tą przyprawą to dajcie jej mniej). Sos podgrzałam na palniku, aby się zredukował. Następnie także wstawiałam do lodówki. Deser podałam mocno schłodzony polany sosem. Smacznego!

P.S. Na potrzeby zdjęcia, zielona ozdoba to roszponka:) - pomysł mojego męża:)  

2 komentarze:

  1. O mniam, to zdecydowanie coś dla mnie - za chałwą wprost przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję:) Jak lubisz chałwę to koniecznie wypróbuj! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń