16 maja 2014

Pierogi z mozzarellą i suszonymi pomidorami

Pierogi z mozzarellą i suszonymi pomidorami,
czyli polski specjał we włoskim stylu.


Takie pierogi jadłam po raz pierwszy w podpoznańskiej pierogarnii Bumerang i byłam zachwycona ich smakiem. Dzisiaj zaprezentuję Wam przepis na te pyszne Pierogi z mozzarellą i suszonymi pomidorami w sosie pomidorowym.


Potrzebne składniki: 
Przepis na 12 sztuk pierogów

Ciasto pierogowe:
  • 100 g mąki pszennej
  • 60 g gorącej wody
  • 10 g masła
  • szczypta soli
Farsz:
  • 1 mozzarella
  • 1/2 opakowania  serka mascarpone
  • 4 pomidory suszone z zalewy
Sos pomidorowy:
  • 1 puszka pomidorów
  • 1 mała cebula
  • 1 łyżeczka cukru
  • olej rzepakowy
  • sól
Na początku, zrobiłam ciasto pierogowe w następujący sposób: przesiałam mąkę, dodałam soli. W gorącej wodzie rozpuściłam masło i powoli dolewałam do mąki, mieszając łyżką. Połączyłam składniki i wyłożyłam je na stolnicę posypaną mąką. zagniatałam około 6-7 minut, aż ciasto było sprężyste i nie kleiło się. Odłożyłam ciasto pod wilgotną ściereczką na około 15 minut. w między czasie, zrobiłam farsz z startej na dużych oczkach mozzarelli, serka mascarpone i suszonych pomidorów pokrojonych w kostkę. Sos pomidorowy zrobiłam z cebuli podsmażonej na oliwie z oliwek i pomidorów z puszki. Sos doprawiałam solą i cukrem, dusiłam około 15 minut, aż zgęstniał. Ciasto na pierogi wyjęłam z miski, zagniotłam około 2 minut. Ciasto rozwałkowałam na stolnicy posypanej mąką na grubość około 3 mm. Ciasto pokroiłam na kwadraty o boku 5-6 cm. Na środek każdego kwadratu nałożyłam po łyżce farszu i zwinęłam  pierogi łącząc wszystkie boki na środku i dociskając krawędzie. Tak przygotowane pierogi wrzuciłam na wrzącą wodę z solą i gotowałam 2,5 minuty od wypłynięcia. Pierogi podałam z sosem pomidorowym. Smacznego!

8 komentarzy:

  1. mniam, chętnie zjadłabym takie pierożki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję i polecam:) Obserwując Twojego bloga widzę, że mamy podobne smaki:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają apetycznie, szkoda że nie mogę spróbować. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super! Też jadłam te pierogi w Bumerangu i właśnie mam w planach je zrobić, więc idealnie trafiłam :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń