21 września 2014

Flaczki z kani

Flaczki z kani,
czyli wegetariańska wersja klasycznej zupy polskiej.


Flaczki to popularna zupa kuchni polskiej, ja dziś proponuję Wam wersję z grzybami, a konkretnie z kanią. Polecam!

 
Potrzebne składniki:
  • 1 litr bulionu
  • 300 g kani 
  • 2 średnie marchewki
  • 2 pietruszki
  • 1 mały seler
  • 1 cebula
  • 1 łyżeczka przyprawy do flaczków
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 3 łyżeczki majeranku
  • 1/3 łyżeczki pieprzu cayenne
  • 4 ziarenka pieprzu
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 1 liść laurowy
Na początku, marchewkę, pietruszki i seler obrałam i starłam na grubych oczkach na tartce. W garnku zagotowałam bulion dodałam starte warzywa i pieprz, ziele angielskie i liść laurowy. Całość gotowałam. między czasie kanie umyłam i pokroiłam w paski około 1 cm. Cebulę pokroiłam w pióra. Na rozgrzanej oliwie z oliwek podsmażyłam na rumiany kolor cebulę. Przełożyłam cebulę do bulionu z warzywami. Na tej samie patelni smażyłam na oliwie z oliwek, kanie z obu stron na rumiany kolor i także przełożyłam do bulionu. Dodałam  przyprawę do flaczków, słodką paprykę, pieprz cayenne i majeranek. Flaczki gotowałam około 30 minut. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz