6 września 2014

Smażona Kania w panierce

Smażona Kania w panierce,
czyli pyszny grzyb z polskich lasów.


Sezon na grzyby ogłaszam za rozpoczęty. Dzisiaj rano w pod poznańskim lesie razem z mężem znaleźliśmy takie miejsce gdzie rosło około 20 kań :) Dlatego dzisiaj prezentuje Wam przepis na Smażoną Kanię w panierce, jakiej smak pamiętam z dzieciństwa. Smacznego!


Potrzebne składniki:
  • 2 duże grzyby kania
  • 2 jajka
  • mąka pszenna
  • bułka tarta
  • oliwa z oliwek
  • masło
  • pieprz
  • sól
Na początku, dobrze oczyściłam kanie. Następnie posypałam je solą i pieprzem z obu stron. Na trzech talerzach, odpowiednio wysypałam mąkę, bułkę tartą i rozbełtane jajka. Kanię obtoczyłam najpierw w mące, potem w jajku a na koniec w bułce tartej z obu stron. Smażyłam na rozgrzanej oliwie z oliwą z odrobiną masła z obu stron na rumiany kolor. Smażone kanie podałam ze świeżą bułką. Smacznego!

A tak kanie wyglądały jak je znaleźliśmy :)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz