1 września 2014

Sałatka z pieczoną dynią

Sałatka z pieczoną dynią,
czyli sałatka pełna smaków jesieni.


Właśnie zaczął się sezon na dynię, dlatego dzisiaj proponuję Wam pyszną Sałatkę z pieczoną dynią. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 60 g pieczonej dyni 
  • 60 g sera pleśniowego
  • 2 łyżki żurawiny
  • 1 łyżka słonecznika
  • 2 garście mieszanki sałat
Sos:
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka syropu klonowego
  • 1 łyżeczka octu winnego
  • 1/2 łyżeczki musztardy
  • pieprz
  • sól
Na początek, świeżą dynię obrałam i oczyściłam z pestek,następnie pokroiłam na 2-3 kawałki. Piekarnik nagrzałam na 190 stopni. Na blaszkę wyłożyłam papier do pieczenia, na nim wyłożyłam kawałki dyni i każdy kawałek dyni polałam odrobiną oliwy oliwek. Tak przygotowaną dynię piekłam 40 minut. W między czasie, uprażyłam słonecznik. Na talerzu ułożyłam mieszankę sałat, następnie kawałki pieczonej dyni i sera pleśniowego. Całość posypałam słonecznikiem i żurawiną, którą wcześniej na 3 minuty włożyłam do nagrzanego piekarnika. Sos zrobiłam z wymieszania oliwy z oliwek, syropu klonowego, octu winnego i musztardy z solą i pieprzem. Sosem polałam sałatkę i gotowe. Smacznego!

2 komentarze: