20 września 2014

Pikantna marmolada z pomidorów i pomarańczy

Pikantna marmolada z pomidorów 
i pomarańczy,
czyli pyszny dodatek do mięs.


Pikantna marmolada z pomidorów i pomarańczy to propozycja weku inna niż wszystkie :) Przepis znam od znakomitego kucharza Tomasza Jakubiaka. Smak bardzo ciekawy! Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 800 g pomidorów lima
  • 800 g pomarańczy
  • 1 cebula
  • 1/3 szklanki brandy
  • 1/2 łyżeczki płatków chili
  • 2 łyżki miodu
Na początku, pomidory obrałam ze skóry i pokroiłam w mniejsze kawałki. Pomarańcze obrałam i wycięłam cząstki pomarańczy bez błonek. Cebulę pokroiłam w pióra. Na suchej patelni umieściłam cebulę i podsmażyłam ją mieszając, aż lekko zaczęła się robić brązowa. Dodałam pomidory i pomarańcze. Całość zalałam brandy i doprawiłam płatkami chili oraz miodem. Całość dusiłam na wolnym ogniu 1,5 godziny. Następnie marmoladę przełożyłam do wyparzonych słoików, zakręciłam i odwróciłam do góry dnem aby ostygły.Z podanej porcji wychodzą dwa słoiki 250 ml.  Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz