14 września 2014

Marynowane rydze

Marynowane rydze,
czyli pyszne weki na zimę.


Uwielbiam rydze, dlatego dzisiaj przedstawiam Wam przepis na Marynowane rydze, aby ich smakiem cieszyć się także zimą. Polecam!

Potrzebne składniki:

  • rydze
  • cebula
  • pieprz ziarnisty
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • 1 szklanka octu
  • 2 szklanki wody
  • 3 łyżki cukru
  • sól


Na początku, rydze oczyściłam i umyłam, następnie je gotowałam przez 15 minut w słonej wodzie. W osobnym garnku 1 szklankę octu i 2 szklanki wody oraz cebulę pokrojoną w pióra, ziele angielskie, liście laurowe, pieprz ziarnisty, trochę soli i 3 łyżki cukru gotowałam do momentu wrzenia. Grzyby po gotowaniu umieściłam w sitku i przelałam gotującą wodą. Następnie rydze umieszczałam w wyparzonym słoiku przekładając je cebulą i przyprawami z zalewy octowej. Na koniec grzyby zalałam wodą z octem. Zakręciłam i postawiłam do góry dnem, aż do wystygnięcia. I gotowe! Smacznego!

2 komentarze: