22 kwietnia 2015

Ciasto serowe z suszonymi pomidorami i oliwkami

Ciasto serowe z suszonymi pomidorami 
i oliwkami,
czyli danie we włoskim stylu.



Ciasto serowe z suszonymi pomidorami i oliwkami to moja dzisiejsza propozycja kolacji iście we włoskim stylu. Polecam!


Potrzebne składniki: 
Ciasto:
  • 1 szklanka mąki włoskiej typ 00
  • 1/2 szklanki oleju
  • 100 g sera topionego Emmentaler Lactima
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej
  • 1/3 łyżeczki chili
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 1 łyżeczka płaska proszku do pieczenia
  • sól
Dodatkowo:
  • 2 łyżki pesto zielonego
  • 6 pomidorów suszonych
  • 6 zielonych oliwek limon
  • ser Magellan
Na początku zrobiłam ciasto mieszając ze sobą mąkę, jajko, ser topiony, olej oraz przyprawy: paprykę słodką, chili, sól, zioła prowansalskie oraz proszek do pieczenia. Ciasto lekko wyrobiłam ręką. Formę o wymiarach 18x18 cm wysmarowałam masłem i dno wyłożyłam ciastem, które lekko rozwałkowałam na wymiar formy. Na ciasto nałożyłam warstwę pesto, następnie ułożyłam suszone pomidory pokrojone w paski oraz oliwki przekrojone na połówki. Całość posypałam starym serem Magellan. Zapiekankę piekłam 60 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz