10 kwietnia 2015

Cytrynowe ravioli z serem ricotta

Cytrynowe ravioli z serem ricotta,
czyli lekkie wiosenne danie włoskie. 


Kiedy na dworze jest tak jak dzisiaj, czyli ciepło i wiosennie to lubię takie lekkie obiady jak Cytrynowe ravioli z serem ricotta w sosie cytrynowym. Polecam to pyszne włosie danie!

 
Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję

Ciasto:
  • 100 g mąki  włoskiej typ 00 
  • 1 jajko
  • 1/2 cytryny (sok i skórka)
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka płaska cukru
Farsz:
  • 70 g sera ricotta
  • 1/2 cytryny ( skórka)
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 2 łyżki cukru 
Sos:
  • 1 żółtko
  • 40 g masła roztopionego
  • 60 g cukru pudru
  • 1/2 cytryny (sok)
Na początku, zrobiłam ciasto łącząc ze sobą mąkę, jajko sok i skórkę z cytryny oraz cukier i olej. Ciastko połączyłam widelcem, a następnie wyrobiłam rękoma, aż było elastyczne. Zawinęłam w folię spożywczą i umieściłam w lodówce na 30 minut. W między czasie zrobiłam farsz z wymieszania sera ricotta, soku i skórki z cytryny oraz cukru, umieściłam w lodówce. W miseczce utarłam żółtko z częścią cukru, dodawałam po trochu masło i cukier puder oraz sok z cytryny. Całość mieszałam na parze, tak długo aż składniki się ze sobą idealnie połączyły i sos cytrynowy był gotowy. Ciasto podzieliłam na dwie części i każdą część rozwałkowałam cienko na szerokie pasy około 10 cm. Następnie radełkiem podzieliłam na prostokątny o wymiarach 10 x 6 cm. Na prostokątach z jednej partii makaronu, na środku ułożyłam farsz z ricotty. Następnie  ciasto wokół farszu wysmarowałam sokiem cytryny, nałożyłam prostokąt ciasta i zlepiłam oba płaty wokół farszu. Widelcem zrobiłam wykończenie ravioli. Tak przygotowane ravioli ( mnie wyszły 4 sztuki) włożyłam do lodówki na 30 minut. Po tym czasie gotowałam 4 minuty w garnku z wrzącą wodą. Cytrynowe ravioli z serem ricotta podałam z sosem cytrynowym. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz