29 kwietnia 2015

Polędwica wołowa w sosie imbirowym

Polędwica wołowa w sosie imbirowym,
czyli kuchnia polska fusion.


Inspiracją do zrobienia tego dania był  ten przepis z bloga Kwestia Smaku. Polędwica wołowa w sosie imbirowym to aromatyczne i sycące danie. Polecam!

Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje.
  • 400 g polędwicy wołowej
  • 1 łyżka świeżego startego imbiru
  • 4 łyżki sosu ostrygowego
  • kilka kropel Tabasco
  • pieprz
  • sól
  • 1 łyżka mąki
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka oliwy
Na początku, polędwicę  pokroiłam na 1 cm plastry. Każdy plaster mięsa posoliłam i popieprzyłam z obu stron. Na patelni z grubym dnem podgrzałam oliwę z masłem i każdy plaster polędwicy podmazyłam na złoty kolor z obu stron. Na patelnie z mięsem dodałam imbir i mieszając smażyłam około 20 sekund. Następnie dodałam sos ostrygowy, Tabasco i całość zalałam 2 szklankami gorącej wody. Wymieszałam i dusiłam mięso około 2 h pod przykryciem, kilka razy podczas duszenia przewracałam polędwiczki. Na koniec łyżkę mąki zmieszałam z 1/4 szklanki zimniej wody, dodałam kilka łyżek sosu z patelni, wymieszałam i wlałam na patelnie. Zagotowałam całość, aż sos zgęstniał. Polędwiczki wołowe w sosie imbirowym podałam z ziemniakami oraz ulubioną sałatką. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz