14 kwietnia 2015

Kurczak w cieście kokosowym z sosem słodko-kwaśnym

Kurczak w cieście kokosowym 
z sosem słodko-kwaśnym,
czyli orientalny obiad pełen smaków.


Od dawna miałam chęć na to danie, ale dopiero dzisiaj Wam je prezentuję. Kurczak w cieście kokosowym z sosem słodko - kwaśnym to ciekawe połączenie smaków. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 1 filet z kurczaka
  • 1/2 szklanki mleka kokosowego
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 50 g wiórków kokosowych
  • 1 jajko
  • 1,5 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Sos słodko kwaśny:
  • 3 łyżki octu ryżowego
  • 3 łyżki wody
  • 4 łyżki cukru brązowego
  • 1 łyżka ketchupu
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej
  • 2 łyżki wody
Na poczatku, filet z kurczaka oczyściąłm z błonek i pokroiłam w większą kostkę. W misce wymieszałam mleko kokosowe, mąkę, jajko oraz cukier, sól i proszek do pieczenia. Na koniec dodałam wiórki kokosowe i jeszcze raz wymieszałam. Ciasto musi być gęste. W garnku rozgrzałam głęboki tłuszcz i obtoczone w ciescie kawałki kurczaka nakładałam delikatnie łyżką. Smażyłam na złoty kolor z obu stron. Nastepnie kładłam na papierowym ręczniku, aby odsączyć nadmiar tłuszczu. Na małej patelni umieściłam ocet ryżowy, wodę, cukier brązowy, ketchup i sos sojowy, doprowadziłam do wrzenia mieszając. W małej miseczce wymieszłam makę kukurysdzianą z 2 łyżkami wody i dodałam na patelnie. Gotowałam mieszając, aż sos zaczął wrzeć. Gotowy sos przelałam do mieseczki. Kurczaka w cieście kokosowym podałam z sosem slodko-kwaśnym i ryżem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz