28 kwietnia 2015

Tortilla z kalafiora

Tortilla z kalafiora,
czyli kalafior w roli mąki.


Tutaj znajdziecie przepis na pizze na spodzie z kalafiora, którą rok temu Wam prezentowałam. Dzisiaj przepis na tortille z kalafiora, dietetyczną i niesamowitą w smaku. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 3/4 kalafiora
  • 2 jajka
  • 1/2 limonki (sok)
  • 20 g natki pietruszki
  • pieprz
  • sól
Na początku, kalafior podzieliłam na różyczki, bez twardych części i za pomocą blendera rozdrabniałam go, aż uzyskałam konsystencję kaszy. Następnie w garnku zagotowałam wodę (5 cm) i kiedy woda wrzała dodałam zmielony kalafior, zmniejszyłam gaz i gotowałam 10 minut. Po tym czasie durszlak wyłożyłam gazą i przelałam zagotowany kalafior. Dociskałam łyżką, aby pozbyć się nadmiaru wody. Odstawiałam do ostygnięcia. Po tym czasie jeszcze kalafior jeszcze odcisnęłam z wody mniejszym porcjami, ściskając gazę. Do odciśniętego kalafiora dodałam jajka, natkę pietruszki grubo pokrojoną, sok z limonki oraz pieprz i sól. Piec nagrzałam na 200 stopni. Blachę z pieca wyłożyłam papierem do pieczenia. Z powstałej masy zrobiłam kulki wielkości mandarynki, które rozpłaszczałam na kształt okręgów o grubości około 5 mm, już na blasze. Tortille piekłam po 15 minut z każdej strony. Polecam tą pyszną, dietetyczną alternatywę dla tradycyjnych tortilli. Smacznego!

8 komentarzy:

  1. super przepis na kalafiora, koniecznie muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i czekam na opinie Ci smakowało :)

      Usuń
    2. Mam pytanie - czy nadaje się rownież do zjedzenia na zimno? Szukam przekąsek na wypad rowerowy w ten weekend i zastanawiam się czy ta lekka przekąska sprawdziłaby się również na zimno? :)

      Usuń
    3. Tak , na zimno też jest dobra :) Polecam, aby tortille zrobić grubsze i koniecznie do tego jakiś sos i będzie idealną przekąską na wypad rowerowy :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. a czy mozna najpierw zagotowac kalafior a pozniej go zblendowac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie zmieniałabym kolejności, bo gotowany kalafior zblendowany ma konsystencje puree, a ma mieć konsystencję kaszy. :)

      Usuń