13 kwietnia 2015

Mini pizza z ricottą i pomidorkami

Mini pizza z ricottą i pomidorkami,
czyli pyszne i szybkie danie pachnące Włochami.



Przepis na Mini pizzę z ricottą i pomidorkami przygotowałam wg. Davida Gaboriaud, który w programie "Dawid w Europie" w Kuchni +, go zaprezentował. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 100 g mąki włoskie typ 00
  • 6 łyżek jogurtu naturalnego 
  • sól
  • 100 g ser ricotta
  • 8 pomidorków cherry 
  • 2 łyżki miodu
Na początku, zrobiłam ciasto na pizze z wymieszania mąki, jogurtu naturalnego i szczypty soli. Kiedy powstało gładkie i elastyczne ciasto, podzieliłam na je na dwie części i rozwałkowałam każdy na cienkie placki. Na  suchej patelni grillowej smażyłam każdy placek z obu stron, aż powstały charakterystyczne ciemne pręgi. W miedzy czasie, na rozgrzałam małą patelnie dodałam pomidory cherry, chwilę podgrzałam aż zaczęły pękać, dodałam miód. Obtoczyłam pomidorki w miodzie. Na gotowych plackach rozsmarowałam ser ricotta, na nim ułożyłam pomidorki i całość polałam miodem z patelni. Smacznego!

2 komentarze: