9 kwietnia 2015

Kokosowy pudding z chałki

Kokosowy pudding z chałki,
czyli aromatyczne śniadanie angielskie.


Na śniadanie dzisiaj proponuję Wam pyszny Kokosowy pudding z chałki. To propozycja bardzo popularna w Anglii, u mnie pełna przenikających się smaków. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 200 ml mleczka kokosowego
  • 1 mała chałka
  • 1 jajko
  • 1 laska wanilii
  • 1 ziarno kardamonu
  • 2/3 łyżeczki cynamonu
  • 4 łyżeczki brązowego cukru
  • masło
Na początku, chałkę pokroiłam na plastry około 1,5 cm grubości, każdy plaster z obu stron wysmarowałam cienką warstwą masła. Tak przygotowaną chałkę ułożyłam w naczyniu do zapiekania o wymiarach 23x12 cm. W innym naczyniu umieściłam mleko kokosowe, jajko, ziarenka wanilii wyciągnięte z laski wanilii za pomocą noża, ziarenka kardamonu oraz cukier i cynamon. Za pomocą miksera wymieszałam. Powstałym płynem kokosowym zalałam wcześniej przygotowane chałki. Odstawiłam na 10-15 minut, aby chałka nasiąkła. Na wierzchu chałki posypałam 2 łyżeczkami cukru brązowego. Piekłam 30 minut w piecu nagrzanym na 160 stopni. Polecam!

2 komentarze:

  1. to jest GENIALNE!!! Uwielbiam Twoje ŚNIADANIOWE propozycje!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Staram się prezentować niebanalne przepisy na śniadania :)

      Usuń