5 kwietnia 2015

Rolada szpinakowa z łososiem

Rolada szpinakowa z łososiem,
czyli propozycja na śniadanie Wielkanocne.


Rolada szpinakowa z łososiem to danie które kiedyś znajoma zaserwowała na przyjęciu. Tak mi zasmakowała, że dziś Wam prezentuję przepis, a ze względu na składniki jest idealne na Wielkanoc.  Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 450 g szpinaku rozdrobnionego mrożonego
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka masła 
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 4 jajka
  • pieprz
  • sól
  • 2 serki Almette z chrzanem
  • 200 g łososia wędzonego w plastrach
Na początku, na patelni rozgrzałam masło dodałam mrożony szpinak oraz czosnek przeciśnięty przez praskę. Doprawiłam solą i pieprzem. Smażyłam, aż woda ze szpinaku odparowała. Zostawiłam szpinak, aby ostygł. Do zimnego szpinaku dodałam żółtka oraz mąkę, wymieszałam. Białka ubiłam na pianę i dodałam do masy szpinakowej, wymieszałam. tak powstałe puszyste ciasto wylałam na dużą blachę z piekarnika, wyłożoną papierem do pieczenia. Piekłam 15 minut w piecu nagrzanym na 190 stopni. Ciasto szpinakowe upieczone wraz z papierem przełożyłam na wilgotną ścierkę, aby lepiej odchodziło od papieru, pozostawiłam do wystygnięcia. Kiedy ciasto szpinakowe było zimne nałożyłam na całości warstwę z serka chrzanowego, następnie warstwę z łososia. Zwinęłam jak roladę, zawinęłam w folę spożywczą i umieściłam na całą noc w lodówce. Rano pokroiłam w plastry. Smacznego!

2 komentarze: