15 października 2013

Łazanki po polsku z kapustą kiszoną i suszonymi borowikami.

Łazanki z kapustą kiszoną i 
suszonymi borowikami,
czyli proste i smaczne polskie danie.


Łazanki w tym wydaniu to smak dzieciństwa i najbardziej polskie danie z makaronem jakie zgłaszam do konkursu Makaron rządzi zdrowo- podróż przez Europę! Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 1 szklanka makaronu łazanki
  • 300 g kiszonej kapusty
  • 15 g suszonych borowików
  • 1/2 cebuli
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • magi
Na początku, suszone borowiki zalałam wodą na około 2 godziny, aby zmiękły,
następnie je pokroiłam drobno.
Na rozgrzanej oliwie z oliwek podsmażyłam na złoty kolor drobno pokrojoną cebulę, dodałam poszatkowaną  kapustę oraz grzyby i wodę z grzybów, całość gotowałam na wolnym ogniu około 20 minut, aż woda odparowała. Następnie kapustę doprawiłam pieprzem i odrobiną magi i całość podsmażałam, aż kapusta uzyskała złoty kolor. Na koniec dodałam łazanki ugotowane według przepisu na opakowaniu. Całość podsmażyłam jeszcze z 2-3 minuty i gotowe! Smacznego!



Ten przepis bierze udział w konkursie

Makaron rządzi zdrowo – podróż przez Europę!
Moja kulinarna podróż z konkursem "Makaron rządzi zdrowo- podróż przez Europę" dobiegła końca w naszej pięknej Polsce. Długo się zastanawiałam jakie danie polskie z makaronem jest u nas najpopularniejsze i zdecydowanie wygrały łazanki z kapustą kiszoną i suszonymi borowikami, których smak pamiętam z dzieciństwa! 


Makaron rządzi zdrowo – podróż przez Europę!

2 komentarze: