3 października 2013

Tarta z tuńczykiem i oliwkami

Tarta z tuńczykiem i oliwkami,
czyli szybka kolacja na ciepło.



Tarta z ciasta francuskiego z tuńczykiem  i oliwkami to moja kolejna propozycja tego typu kolacji. Tą wersje polecam szczególnie, bo jest naprawdę smaczna! Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 1/2 opakowania ciasta francuskiego
  • 1/2 puszki tuńczyka w sosie własnym
  • 5 oliwek zielonych
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1/2 papryki konserwowej
  • 1 jajko
  • 1 łyżka natki pietruszki
  • 1 łyżka śmietany
  • 1 łyżka parmezanu
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól


Na początku, cebulę pokroiłam na piórka, a paprykę w paski. Na rozgrzanej oliwie z oliwek podsmażyłam cebulę przez około 2 minuty, dodałam paprykę
oraz tuńczyka, całość smażyłam jeszcze około 3 minut, doprawiłam pieprzem. W między czasie, płat ciasta francuskiego pokroiłam na pół i jedną połowę smarowałam rozbełtanym jajkiem. W drugiej części wycięłam delikatnie środek, tak aby powstała ramka około 1 cm i nałożyłam ją na pierwszą część. Na środek wyłożyłam podsmażoną masę z tuńczykiem. Śmietanę wymieszałam z resztą jajka oraz z parmezanem i natką pietruszki, tak przygotowanym sosem polałam środek. Tak przygotowaną tartę piekłam ok. 15 minut w piekarniku nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!

4 komentarze: