17 października 2013

Szare kluski z puree marchewkowym i kapustą kiszoną

Szare kluski z puree marchewkowym i 
kapustą kiszoną,
czyli tradycyjne wielkopolskie danie.



Szare kluski z puree marchewkowym i kapustą kiszoną to tradycyjne danie wielkopolskie. Dzisiaj je robiłam specjalnie dla mojego męża według przepisu teściowej.  Danie pyszne! Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • 1 małe jajko
  • mąka pszenna
  • 15 dkg wędzonego boczku
  • 4 duże marchewki 
  • 1 cebula 
  • kapusta kiszona
  • 2 łyżki masła
  • ziele angielskie
  • majeranek
  • pieprz
  • sól 
Na początku, obrałam marchewki i jednego średniego ziemniaka, następnie pokroiłam wszystko w talarki i zalałam wodą tak aby zakryło wszystkie warzywa, dodałam sól i trochę cukru oraz łyżkę masła.Całość gotowałam, aż do miękkości warzyw. Jeśli po ugotowaniu jest jeszcze dużo wody to należy odlać nadmiar. Przy pomocy blendera zrobiłam puree marchewkowe. Kiszoną kapustę poszatkowałam i zalałam ją wodą tak aby całość zakryć, dodałam majeranek, pieprz, ziele angielskie i liść laurowy. Gotowałam następne 30 minut. Na
patelni na łyżce masła podsmażyłam cebulę pokrojoną w kostkę, aż się zarumieniła lekko, dodałam do kapusty. Wszystko wymieszałam i kapusta gotowa. Ziemniaki obrałam i starłam na tartce na najdrobniejszej części. Następnie za pomocą sitka wycisnęłam masę z ziemniaków do miseczki. Po kilku minutach odlałam wodę z ziemniaków a na dnie miski wytraciła się skrobia, która dodałam do wyciśniętych ziemniaków. Następnie dodałam jajko  i  mieszając dodawałam mąkę tak długo, aż uzyskałam konsystencję dość gęstej jednolitej masy. Na dużym płaskim talerzu równo rozłożyłam masę ziemniaczaną. W między czasie ugotowałam duży garnek z osoloną wodą. Zrobione za pomocą łyżki kluseczki kładłam na wrzącą wodę za każdym razem moczyłam łyżkę we wrzątku. Poczekałam, aż kluski się zagotowały i jeszcze chwile gotowałam. Następnie odlałam na sitko i od razu na talerz. Polałam je skwarkami i tłuszczem powstałym z topionego boczku. Na talerzu ułożyłam szare kluski, puree marchewkowe i kiszoną kapustę na ciepło. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz