21 października 2013

Zapiekany seler naciowy z sosie cytrynowo-śmietanowym

Zapiekany seler naciowy z sosie 
cytrynowo-śmietanowym,
czyli pyszna wegetariańska kolacja.


Przepis na to pyszne danie wegetariańskie znam z blogu www.cocineros.blox.pl. Połączenie specyficznego smaku selera naciowego z cytryną to duet idealny. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 400 g selera naciowego
  • 1 cebula
  • 250 g bulionu 
  • 1/2 cytryny 
  • 1 łyżka masła
  • 5 łyżek śmietany 18%
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • parmezan
  • pieprz
Przepis na dwie porcje.
Na początku, łodygi selera naciowego pokroiłam na pół, a potem wzdłuż.
Cebulę pokroiłam w większą kostkę. W rondelku rozgrzałam masło i podsmażyłam cebulę, aż się zarumieniła. Dodałam seler naciowy, który doprawiłam pieprzem i zalałam bulionem. Całość dusiłam na mniejszym ogniu  około 15 minut, aż łodygi selera zmiękły. Naczynie do zapiekania wysmarowałam masłem i wyłożyłam do niego podgotowane łodygi selera naciowego. Do sosu pozostałego w rondelku dodałam śmietanę, sok z 1/2 cytryny oraz kurkumę i pieprz. Sos gotowałam kilka minut, aż zgęstniał. Tak przygotowanym sosem polałam łodygi selera i całość posypałam parmezanem. Danie zapiekałam 20 minut w piekarniku nagrzanym na 180⁰C. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy sposób na podanie selera naciowego..nie spotkałam się jeszcze z taką wersją :)

    OdpowiedzUsuń