2 października 2013

Sałatka nicejska prosto ze słonecznej francuskiej Prowansji

Sałatka nicejska,
czyli najpopularniejsza sałatka francuska.


Sałatka nicejska pochodzi z cudownej francuskiej Prowansalii, jest na tyle sycąca, że nadaje się zarówno na obiad jak na kolację. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 1 szklanka makaronu penne
  • 1 jajko
  • 50 g fasolki zielonej 
  • 4 pomidorki koktajlowe
  • 5 oliwek czarnych
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1/2 puszki tuńczyka w kawałkach
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
Sos:
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka octu winnego
  • 1 łyżeczka musztardy dijon
  • pieprz
  • sól
Na początku, makaron penne ugotowałam według przepisu na opakowaniu, tak aby był al dente. Jajko ugotowałam na twardo, a następnie pokroiłam na
ćwiartki. Fasolkę zieloną gotowałam 15 minut w osolonej wodzie. Pomidorki pokroiłam na pół, a cebulę w piórka.  Na talerzu umieściłam makaron penne, fasolkę zieloną oraz pomidorki z cebulą i wszystko delikatnie wymieszałam. Dodałam jajko, tuńczyk w kawałkach oraz oliwki czarne. Całość posypałam ziołami prowansalskimi. W miseczce wymieszałam oliwę z oliwek, ocet winny i  i musztardę dijon doprawione solą oraz pieprzem i tak powstał sos, którym polałam sałatkę. Sałatka po około godzinie w lodówce jest gotowa. Smacznego!


Ten przepis bierze udział w konkursie

Makaron rządzi zdrowo – podróż przez Europę!
Po pięknych Alpach Szwajcarskich, czas na podróż do cudownej francuskiej Prowansji, która urzeka nie tylko widokami, ale też kuchnią. Najbardziej znanym daniem z tego regionu jest Sałatka Nicejska, która jest nie tylko sycąca, ale też bardzo dobra! Polecam!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz