8 października 2013

Ziemniaczana zapiekanka z borowikami i oscypkiem

Ziemniaczana zapiekanka z borowikami i oscypkiem,
czy aromatyczna propozycja na kolację bądź obiad.


Ziemniaczana zapiekanka z borowikami i oscypkiem, czyli sycąca i pachnąca propozycja kolacji bądź obiadu. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 700 g ziemniaków
  • 200 g borowików
  • 200g oscypka
  • 1 duża cebula
  • 100 g śmietany 18%
  • 100 g jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka świeżego tymianku
  • 1 łyżeczka majeranku
  • oliwa z oliwek
  • pieprz 
  • sól
Na początku, ziemniaki obrałam i ugotowałam w osolonej wodzie, następnie
pokroiłam je w grubsze plastry. Borowiki pokroiłam w plastry, cebulę pokroiłam w kostkę, oscypka w cienkie plastry. Na odrobinie oliwy z oliwek podsmażyłam cebulę aż się lekko zarumieniłam, dodałam borowiki i trochę wody, doprawiłam solą i pieprzem, tak dusiłam około 15 minut. W miseczce wymieszałam śmietanę i jogurt oraz majeranek, tymianek sól i pieprz. W foremce o wymiarach 20 cm x 15 cm na dnie ułożyłam plastry ziemniaków, następnie warstwę z grzybów i cebuli oraz warstwę znowu z ziemniaków. Całość polałam sosem ze śmietany. Na wierzchu ułożyłam plastry oscypka. Zapiekankę piekłam w piekarniku nagrzanym na 200 stopni przez 30-40 minut. Smacznego!


1 komentarz:

  1. Uwielbiam takie ziemniaczane przysmaki, a do tego grzyby i oscypek, moje smaki! :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń