7 sierpnia 2014

Curry z kurczakiem i fasolką szparagową

Curry z kurczakiem i fasolką szparagową,
czyli pyszne, pikantne danie orientalne.


Curry z kurczakiem i fasolką szparagową przypomina mi smak Sri lanki jaki znam.  Danie aksamitne i zarazem pikantne z fasolką i kurczakiem tworzy idealny duet. Polecam!

Potrzebne składniki:
Przepis dla 2 osób
  • 2 filety z kurczaka
  • 250 g fasolki szparagowej zielonej
  • 300 ml mleczka kokosowego
  • 1 papryczka chili
  • 3 cm świeżego imbiru
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 mała cebula
  • 4 łyżeczki zielonej pasty curry
  • 2 łyżeczki sypkiej curry
  • 2 łyżeczki garam masala
  • 1/2 limonki
  • oliwa z oliwek
Na początku, filet z kurczaka oczyściłam z błonek i pokroiłam w dużą kostkę i zmarnowałam go na 10 minut w 2 łyżeczkach zielonej pasty curry, 1 łyżeczce sypkiej curry i 1 łyżeczce garam masala i trochę oliwy z oliwek. Papryczkę chili, czosnek, imbir i cebulę pokroiłam w drobną kosteczkę. Fasolkę oczyściłam i pokroiłam ją na kawałki 3 cm, a następnie wrzuciłam do gorącej osolonej wody na 5 minut. Potem fasolki odcedziłam i przelałam zimną wodą. Na patelni z grubym dniem smażyłam na oliwie z oliwek  papryczkę chili, czosnek, imbir i cebulę przez około 3 minuty, mieszając. Dodałam trochę oliwy z oliwek i kurczaka w marynacie. Smażyłam kolejne 5 minut, mieszając, aż kurczak był gotowy. Następnie dodałam fasolkę i mleczko kokosowe. Doprawiłam 2 łyżeczkami zielonej pasy curry i po 1 łyżeczce sypkiej curry i garam masala oraz sok z 1/2 limonki. Całość dusiłam na wolnym ogniu około 10 minut, aż sos zgęstniał i fasolka była miękka. Curry z kurczakiem i fasolką podałam z ryżem jaśminowym. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz