17 sierpnia 2014

Sałatka z melona i szynki prosciutto

Sałatka z melona i szynki prosciutto,
czyli klasyk kuchni włoskiej.


Sałatka z melona i szynki prosciutto z bazyliowo- miodowym sosem vinegrette to doskonałe połączenie smakowe. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 1/2 dojrzałego melona
  • 2 plastry szynki prosciutto
sos:
  • 1 garść bazyli
  • 2 łyżki oliwy extra vergine
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka octu winnego
  • sól
  • łyżka do melona
Na początku, z melona wycięłam kulki za pomocą specjalnej łyżki. Plastry prosciutto pokroiłam w trójkąty. Każdą kulkę melona owinęłam trójkątem szynki prosciutto. Liście bazyli z 1 łyżką oliwy extra vergine umieściłam w blenderze i zblendowałam,aż wszystkie liście rozdrobniłam. Dodałam kolejną łyżkę oliwy extra vergine, miód, ocet winny i sól. Całość za pomocą blendera zmieszałam. Tak powstałym sosem polałam każdą kulkę melona z szynką prosciutto. I gotowe! Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz