6 sierpnia 2014

Naleśniki po włosku

Naleśniki po włosku,
czyli propozycja kolacji bądź przystawki.


Naleśniki po włosku, czyli z fetą, oliwkami, kaparami i suszonymi pomidorami. Polecam!


Potrzebne składniki:

Naleśniki:
  • 4 łyżki maki pszennej
  • 1 jajko
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka płaska ziół prowansalskich
  • szczypta soli
Farsz:
  • 80 g fety
  • 4 suszone pomidory
  • 5 oliwek zielonych
  • 7 kaparów
  • 8 listków oregano
  • 8 listków bazylii
  • 1 łyżka oleju z pomidorów
Na początku, wszystkie składniki na naleśniki wymieszałam blenderem, aż uzyskałam jednolitą masę. Patelnie teflonową wysmarowałam oliwą i rozgrzałam. Na tak przygotowanej patelni usmażyłam naleśniki. W miseczce wymieszałam fetę rozdrobioną widelcem, oliwki pokrojone w plastry, suszone pomidory pokrojone w paski i kapary przekrojone na pół. Dodałam posiekaną bazylię i oregano oraz olej z pomidorów. Farsz wymieszałam i nałożyłam go na naleśniki. Naleśniki zwinęłam w rulon i przekroiłam na pół. Przed podaniem polałam oliwą extra vergine. Smacznego!

2 komentarze: