25 sierpnia 2014

Kurczak słodko-pikantny z warzywami

Kurczak słodko-pikantny z warzywami,
czyli orientalny i dietetyczny obiad.


Kurczak słodko-pikantny z warzywami powstał z tego co znalazłam w lodówce :) Wyszedł naprawdę pyszny. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 150 g filet z kurczaka
  • 7 różyczek kalafiora
  • 1/3 cukinii
  • 1/2 marchewki
  • 1/2 cebuli
  • 10 fasolek szparagowych
  • 1/2 papryki żółtej
  • 1/3 pora (białej części)
  • 4 łyżki Sosu słodko-pikantnego chili Tao Tao
  • oliwa z oliwek 
Na początku, kurczaka pokroiłam w kostkę i zamarynowałam w łyżce Sosu słodko -pikantnego Chili Tao Tao.  Kalafiora gotowałam 5 minut w wodzie z solą i cukrem. Fasolkę szparagową gotowałam 12 minut w także wodzie z solą i cukrem. Marchewkę pokroiłam w cienkie plastry za pomocą obieraczki do warzyw. Cebulę pokroiłam w kostkę, a pora w plastry, natomiast paprykę i cukinię w większą kostkę. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i podsmażyłam cebulę i pora przez 3 minuty mieszając, dodałam kurczaka i smażyłam kolejne 5 minut mieszając, aż kurczak był gotowy. Następnie dodałam wszystkie warzywa i 3 łyżki Sosu słodko -pikantnego Chili Tao Tao oraz 1/3 szklanki wody. Całość dusiłam około 15 minut, mieszając. Kurczak słodko- pikantny podałam z kaszą kus kus . Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz