22 sierpnia 2014

Zapiekanka z tortellini i pomidorkami koktajlowymi

Zapiekanka z tortellini i pomidorkami cherry,
czyli obiad we włoskim stylu. 


We współpracy ze sklepem Delizeria.pl powstała ta pyszna włoska Zapiekanka z tortellini i pomidorami koktajlowymi. Inspiracją do jej zrobienia był przepis z bloga http://magnolia0joaska.blogspot.com Polecam!

 
Potrzebne składniki: 
Przepis na 2 porcje
Na początku, tortellini gotowałam 3 minuty we wrzącej, osolonej wodzie. Oddzieliłam pomidory koktajlowe z puszki od sosu. Mozzarellę starłam na tartce na grubych oczkach. Marchewkę pokroiłam w słupki, a cebulę w kostkę, następnie je podsmażyłam na odrobinie oliwy z oliwek, aż cebula się zeszkliła. Na patelni roztopiłam masło i mieszając stopniowo dodawałam mąkę, mieszałam tak aby nie powstały grudki, na koniec także stopniowo dodawałam mleka. Do powstałego sosu beszamel dodałam sos pomidorowy z puszki oraz tymianek, bazylię, oregano oraz pieprz i sól. Sos dobrze wymieszałam. Na dno foremki 18x18 cm dałam 1/3 sosu, następnie warstwa tortellini i marchewki z cebulą. Kolejna warstwa to pomidorki koktajlowe z puszki i warstwa mozzarelli. Na koniec warstwa z pozostałej części sosu. Zapiekankę zapiekałam 45 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni. Zapiekankę z tortellini i pomidorkami koktajlowymi podałam posypane świeżym tymiankiem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz