18 sierpnia 2014

Kurczak po chińsku z warzywami

Kurczak po chińsku z warzywami,
czyli zdrowo i niebanalnie.


Inspiracją do zrobienia tego dania był dla mnie przepis z bloga Wyprawa Kulinarna . Jednak ostatecznie trochę go zmieniłam i powstała moja wersja Kurczaka po chińsku z warzywami. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis dla 2 osób
  • 300 g filetu z kurczaka
  • 1 duża marchewka
  • 1 większa pietruszka
  • 1 por (biała część)
  • 2 dymki ze szczypiorkiem 
  • 1/2 cukinii
  • 1/2 selera
  • 10 g grzybów mun
  • 1 czosnek
  • 3 cm świeżego imbiru
  • 3 łyżeczki przyprawy 5 smaków*
  • 5 goździków
  • 3 łyżki oleju sezamowego
  • 3 łyżki sezamu
  • 1 szklanka bulionu grzybowego
  • oliwa z oliwek
  • 3 łyżki sosu sojowego 
  • 200 g makaronu ryżowego
  • natka pietruszki
*kmin, nasiona kozieradki, nasiona gorczycy, nasiona kopru

Na początku, filet z kurczaka pokroiłam w paski i zmarnowałam go w 2 łyżkach przyprawy 5 smaków, goździki, 2 łyżki sosu sojowego oraz 2 łyżki oliwy z oliwek. Ostawiłam na godzinę do lodówki. Marchewkę, pietruszkę obrałam i pokroiłam w cienkie plastry za pomocą obieraczki do warzyw. Seler także pokroiłam w paski o szerokości około 2 cm, pora, cukinię i dymki ze szczypiorkiem w plasterki. Grzyby mun pokroiłam w paski. Czosnek i imbir pokroiłam w drobną kostkę. Na patelnie dałam 3 łyżki oliwy z oliwek, wrzuciłam czosnek i imbir oraz 1 łyżkę przyprawy 5 smaków, smażyłam aż olej się zagrzał a czosnek i imbir się zarumieniły. Dodałam kurczaka w marynacie. Mieszając smażyłam aż kurczak się lekko zarumienił. Następnie dodałam grzyby mung, warzywa oraz bulion grzybowy. Całość dusiłam kolejne 15-20 minut. Dodałam olej sezamowy, 1 łyżkę sosu sojowego oraz sezam. Całość dusiłam kolejne 5 minut. Makaron ryżowy zrobiłam zgodnie z przepisem na opakowaniu. Kurczak po chińsku z warzywami podałam z makaronem ryżowym posypane natką pietruszki. Smacznego!
Punch Puran-  komin, nasiona kozieradki, nasiona gorczycy, nasiona kopru - See more at: http://kolorowakuchniamagdy.blogspot.com/2014/06/chicken-punch-puran-pudliszkikurczak.html#sthash.wBOfDzbz.dpuf

2 komentarze: