14 sierpnia 2014

Knedle ze śliwkami

Knedle ze śliwkami,
czyli smak dzieciństwa.


Knedle ze śliwkami to klasyk polskiej kuchni, ale też smak dzieciństwa. Polecam!

Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje, 8 sztuk
  • 500 g ziemniaków
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 8 śliwek węgierek
  • 1 jajko
  • sól
  • cynamon
  • cukier
  • masło
Na początku, ziemniaki obrałam i ugotowałam je w lekko osolonej wodzie. Potem zostawiałam do wystudzenia. Kiedy ziemniaki były już zimne starłam je na tarce na małych oczkach. Do ziemniaków dodałam jajko, mąkę pszenną i ziemniaczaną oraz szczyptę soli. Następnie ze wszystkich składników zagniotłam ciasto. Śliwki umyłam i wypestkowałam. Ciasto podzieliłam na 8 części. Z każdej części zrobiłam kulkę , którą spłaszczyłam na dłoni, na środek dałam śliwkę i z ciasta uformowałam kulkę, tak aby ciasto było wokół śliwki. Tak przygotowane knedle gotowałam we wrzącej osolonej wodzie, 5 minut od wypłynięcia. Knedle ze śliwkami podałam posypane cukrem i cynamonem oraz polane stopionym masłem. Smacznego!

4 komentarze: