13 sierpnia 2014

Placki z batatów i kukurydzy z miętowym sosem tzatzyki

Placki z batatów i kukurydzy 
z miętowym sosem tzatzyki,
czyli aromatyczne danie wegetariańskie.


Połączenie słodkich batatów i kukurydzy oraz pikantnych przypraw czyni te placki bardzo aromatycznymi. Smak dopełnia miętowy sos tzatzyki. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 450 g batatów
  • 100 g kukurydzy
  • 5 łyżek posiekanego grubego szczypiorku
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 1/3 łyżeczki pieprzu cayenne
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
  • 1/2 łyżeczki białego pieprzu
  • 1/2 łyżeczki soli
Sos tzatziki:
  • 100 g jogurtu greckiego
  • 100 g ogórka
  • pół ząbka czosnku
  • 10 listków mięty posiekanych
  • 1 łyżeczka soku z cytryny 
Na początku, bataty obrałam i gotowałam je 20 minut, aż były miękkie. Następnie odlałam wodę i ubiłam je tłuczkiem do ziemniaków. Odstawiłam do przestygnięcia. Kiedy bataty były już zimne wymieszałam je z kukurydzą, natką pietruszki, szczypiorkiem oraz wszystkimi przyprawami, na koniec dodałam jajko oraz mąkę i bułkę tartą, wszystko razem wymieszałam. Wilgotnymi dłońmi z masy uformowałam 5 placków. Placki smażyłam na oliwie z oliwek na rumiany kolor z obu stron.  Sos tzatzyki robiłam, zaczynając od obrania ogórka i starcia na małych oczkach. Następnie ogórka wymieszałam z jogurtem, dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek i  drobno posiekane liście mięty. Doprawiłam solą, pieprzem i cytryną. Placki z batatów i kukurydzy podałam z miętowym sosem tzatzyki. Polecam!

2 komentarze:

  1. Placki są wspaniałe! Nieporównywalnie lepsze, niż zwykle ziemniaczane. Podałam z mizerią zamiast tzatzyki i też było extra:) malajaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało :) Polecam się z innymi przepisami także :) Pozdrawiam!

      Usuń