30 września 2013

Marynowane podgrzybki i maślaki

Marynowane podgrzybki i maślaki,
czyli weki na zimę.


Przepis na te marynowane grzybki mam od mojej teściowej :) 
Polecam, bo są pyszne!

Potrzebne składniki:
  • podgrzybki albo maślaki
  • cebula
  • pieprz ziarnisty
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • 1 szklanka octu
  • 2 szklanki wody
  • 3 łyżki cukru
  • sól
Na początku, grzyby umyłam, maślaki dodatkowo obrałam ze skóry, następnie je gotowałam przez 15 minut w słonej wodzie. W osobnym garnku 1 szklankę octu i 2 szklanki wody oraz cebulę pokrojoną w pióra, ziele angielskie, liście laurowe, pieprz ziarnisty, trochę soli i 3 łyżki cukru gotowałam do momentu wrzenia. Grzyby po gotowaniu umieściłam w sitku i przelałam gotującą wodą. Następnie grzyby dodałam do gotującej wody z octem i przyprawami. Tak przygotowane grzyby umieściłam w wyparzonych słoikach. Zakręciłam i postawiłam do góry dnem, aż do wystygnięcia. I gotowe! Smacznego!


2 komentarze: