25 listopada 2013

Ciastka owsiane z żurawiną

Ciastka owsiane z żurawiną,
czyli pyszne i zdrowe ciasteczka.


Ciastka owsiane z żurawiną robi się naprawdę szybko, a są bardzo smaczne. Polecam!

 


Potrzebne składniki:
  • 200 g płatków owsianych górskich
  • 150 g cukru brązowego
  • 140 g suszonej żurawiny
  • 150 g masła
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Na początku, masło stopiłam i odstawiłam do ostygnięcia. Żurawinę pokroiłam na mniejsze kawałki.Wszystkie suche składniki tj.: płatki owsiane, żurawinę, cukier, proszek do pieczenia i mąkę wymieszałam razem. Dodałam jajko oraz stopione masło. Wszystko dokładnie wymieszałam. Następnie, z powstałej masy uformowałam wielkości orzecha włoskiego kulki i ułożyłam je spłaszczając, na blasze wyłożonej papierem. Piekłam około 15 minut  w temp. 180 stopni. Zdjęłam je z blaszki dopiero jak ostygły. Przechowuje je w metalowym pudełku. Z tej porcji wyszło mi 15 sztuk. Smacznego!

1 komentarz: