5 listopada 2013

Tagliatelle z szynką szwarcwaldzką, tartą dynią i kremowym sosem pomarańczowym


Tagliatelle z szynką szwarcwaldzką, tartą dynią i kremowym sosem pomarańczowym,
czyli oryginalne i szybkie danie sezonowe.


Tagliatelle z szynką szwarcwaldzką, tartą dynią i 
kremowym sosem pomarańczowym, to przepis który znam z blogu Kwestia Smaku.  i polecam Wam, bo to pyszne i oryginalne w smaku danie. Polecam!

 
Potrzebne składniki:
  • 3 plastry szynki szwarcwaldzkiej
  • 60 g startej dyni
  • skórka starta z 1/2 pomarańczy + sok 1/2 pomarańczy
  • 100 g makaronu tagliatelle
  • 2 łyżki masła 
  • 1/3 szklanki śmietany 18%
  • pieprz
  • sól
  • parmezan
 Na początku, makaron gotowałam według przepisu na opakowaniu. Odcedzając makaron zostawiłam 1/4 szklanki wody, w której gotował się
makaron. Na patelni rozgrzałam łyżkę masła i podsmażyłam na nim większe kawałki szynki szwarcwaldzkiej przez około 3 minuty, aż szynka się zarumieniła. Następnie ją przełożyłam na talerz. Na patelnię dodałam kolejną  łyżkę masła i  dodałam startą dynię, doprawiłam solą i pieprzem i całość smażyłam około 5 minut, aż dynia zmiękła i się zarumieniła. Następnie dodałam podsmażoną szynkę, skórkę z pomarańczy, sok z pomarańczy, wodę z makaronu oraz śmietanę. Wszystko wymieszałam i  gotowałam kilka minut aby sos zgęstniał. Dodałam makaron i dokładnie wymieszałam. Podając na talerzu posypałam danie parmezanem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz