8 listopada 2013

Francuskie ślimaki z szynką i serem

Francuskie ślimaki z szynką i serem,
czyli szybka przekąska bądź kolacja.


Ślimaki z ciasta francuskiego z szynką i serem pierwszy raz jadłam na moim panieńskim wieczorze, kiedy je przyniosła koleżanka i były hitem kulinarnym wieczoru:) Robi się je szybko i smakują doskonale zarówno na ciepło oraz 
na zimno. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 1 ciasto francuskie gotowe
  • 150 g szynki
  • 150 g sera żółtego
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • natka pietruszki
  • pieprz
  • sól
Na początku, szynkę, ser żółty oraz cebulę pokroiłam w kostkę. Dodałam śmietanę, białko z jajka i natkę pietruszki  oraz pieprz i sól. Wszystko razem wymieszałam. Ciasto francuskie rozwinęłam, na środku rozłożyłam farsz, tak aby boki były wolne. Następnie zwinęłam jak strucel i pokroiłam na 2 cm plastry, które ułożyłam na płasko na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Każdego ślimaka posmarowałam żółtkiem. Piekłam około 15-18 minut w piekarniku nagrzanym na 200oC.  Z jednego ciasta francuskiego wyszło mi 10 ślimaków. Smacznego!

1 komentarz: