10 listopada 2013

Gulasz wołowy z suszonymi grzybami

Gulasz wołowy z suszonymi grzybami,
czyli pyszne polskie danie.


Gulasz wołowy z suszonymi  grzybami, to pyszne polskie danie obiadowe. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 500 g wołowiny
  • 150 g suszonych borowików
  • 1 cebula
  • 1 marchewka
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • 1/2 kostki bulionu wołowego
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 kieliszka czerwonego wina wytrawnego
  • 3 gałązki rozmarynu
  • 3 ziarna ziela angielskiego
  • 3 liście laurowe
  • pieprz
  • sól
Na początku, wołowinę pokroiłam w większą kostkę, doprawiałam solą i pieprzem  oraz sosem sojowym oraz czosnkiem przeciśniętym przez praskę i odstawiałam do lodówki na minimum godzinę. Po tym czasie w rondelu rozgrzałam oliwę z oliwek i przesmażyłam każdy kawałek wołowiny, aż się zarumienił. Mięso przełożyłam na talerz. Grzyby namoczyłam na około 15 minut, aby zmiękły. W rondelku dodałam oliwy z oliwek i podsmażyłam cebulę, wcześniej pokrojoną w kostkę. Kiedy cebula się zarumieniała, do rondelka dodałam wcześniej podsmażone mięso oraz całość zalałam czerwonym winem. Gotowałam chwilę, aby wino częściowo odparowało. Dodałam grzyby, rozmaryn, kostkę bulionu wołowego, liście laurowe, ziele angielskie oraz pieprz i sól oraz wodę, tak aby jej poziom zakrył całe mięso. Po około godzinie dodałam marchewkę pokrojoną w słupki. Gulasz dusiłam kolejną godzinę od czasu do czasu mieszając i dolewając wody. Gulasz podałam z ziemniakami i buraczkami. Smacznego!


5 komentarzy: