3 listopada 2013

Ciasto dyniowe z wanilią i pomarańczową nutą

Ciasto dyniowe z wanilią i pomarańczową nutą,
czyli niezwykle aromatyczne ciasto sezonowe.


Pierwszy raz robiłam to ciasto i jestem pod wrażeniem jego smaku.  
Ciasto dyniowe z wanilią i pomarańczą z polewą z białej czekolady jest przepyszne. Przepis troszkę przeze mnie zmodyfikowany znam 
z bloga Kwestia Smaku . Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 250 g puree z pieczonej dyni
  • 200 g masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego 
  • skórka starta z 1 pomarańczy
  • 3 jajka, oddzielnie żółtka od białek
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Polewa:
  • tabliczka białej czekolady
  • mleko
  • sok z wyciśniętej pomarańczy 
Na początku, obrałam dynię i usunęłam pestki, pokroiłam na mniejsze kawałki. Polałam odrobiną oliwy z oliwek i piekłam około 40 minut w temperaturze 190 stopni, aż wszystkie kawałki dyni były miękkie. Następnie poczekałam, aż
ostygnie i za pomocą blendera zrobiłam puree z dyni. Na patelni roztopiłam masło i dodałam do niego cukier i cukier wanilinowy, wszystko dobrze pomieszałam, aby składniki się ze sobą połączyły. Odstawiłam z ognia. Puree z dyni połączyłam ze skórą z pomarańczy i dodałam żółtka. Białka ubiłam na sztywną pianę. Mąkę wymieszałam z proszkiem do pieczenia. Do masy z dyni, pomarańczy i żółtek dodawałam w trzech partiach mąkę oraz masło z cukrami, za każdym razem dobrze mieszając. Na koniec dodałam pianę z białek i delikatnie łyżką wymieszałam. Formę tortownicy 26 cm, wysmarowałam masłem i dół wyłożyłam papierem do pieczenia. Masę umieściłam w tortownicy i piekłam 45 minut w piekarniku nagrzanym na 180 stopni. Po wystudzeniu ciasta polałam je polewą, która powstała z roztopionej na parze białej czekolady i odrobiny mleka oraz soku z pomarańczy. Smacznego!

3 komentarze: