8 stycznia 2014

Dietetyczne klopsiki z pistacjami w sosie koperkowym

Dietetyczne klopsiki z pistacjami 
w sosie koperkowym,
czyli lekko i pysznie.


Przepis na te dietetyczne klopsiki z pistacjami w sosie koperkowym znam z programu TVN Style "Rewolucja na talerzu".  Klopsiki w tradycyjnej wersji mają około 500 kcal, a w tej prezentowanej przeze mnie 159 kcal i smakują wyjątkowo:) Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 200 g chudej cielęciny
  • 1 garść posiekanych pistacji
  • 2 kostki warzywne
  • 1/2 pęczka kopru
  • 1 cytryna
  • pieprz
  • sól
Sos:
  • 1 mały jogurt naturalny
  • 1/2 pęczka kopru
  • skórka i sok z cytryny
  • pieprz
  • sól
Na początku, mięso zmieliłam i dodałam do niego pistacje oraz 1/4 pęczka koperku, pieprz i sól. Dobrze wymieszałam składniki ze sobą i uformowałam klopsiki. Następnie, zagrzałam litr wody z 2 kostki warzywne, 1/4 pęczka koperku, starta skórka z 1/2 cytryny i sok z 1/4 cytryny. Kiedy wywar zaczął wrzeć umieściłam w nim klopsiki i gotowałam 10 minut. W między czasie,  przygotowałam sos z wymieszania jogurtu naturalnego z 1/2 pęczka koperku oraz łyżka wywaru. Sos doprawiłam pieprzem, solą oraz skórą z 1/2 cytryny i sokiem z 1/4 cytryny. Podałam z ryżem. Polecam to pyszne danie! Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz